Ana içeriğe atla

Kıymalı Havuçlu Pırasalı Börek Tarifi

    Bizde börek deyince akla ilk gelen ıspanaklı peynirli börek olur. Şu zamana kadar hiç patatesli yaptığımı bilmem mesela. Pırasa noktasında yemekle aşınca kendimi birde bunu böreğe uygulayayım dedim. Gelecek olan misafirlere de değişik lezzetler sunmuş olurum diye böbürlenerek kolları sıvadım..
    Veee denedim arkadaşlarım başta hayat arkadaşım tek kelimeyle bayıldı. Değişik ve özellikle etli şeyler seviyorsanız bunu mutlaka deneyin. Ben eşim için kıyma koymuştum. Ama siz kıymasız da yapabilirsiniz. kıymasız ya da yerine lor koyarak bu tarifi deneyebilirsiniz.
    Öyleyse hemencecik malzemeleri yazıyorum.

       -MALZEMELER-
- 5 adet yufka 
- yarım kilo pırasa yaprağı ve birazda uç kısmından
- 2 adet havuç
- soğan 
- 1 adet kırmızı biber(evde vardı,isteğe bağlı)
-200 gram kıyma
- tuz karabiber
İç sos için;
-bir kase yoğurt
-1 çay bardağı süt
- ve göz kararı yağ:)


                                -YAPILIŞI-
            Kıymayı kavuruyoruz. içine küp küp doğranmış biber ve soğanları ilave edip kavuruyoruz. Daha sonra rendelenmiş havuç ve doğramış olduğumuz pırasayı ilave ediyoruz. Tuz ve karabiber ekleyip karıştırıyoruz. iç sos için olan malzemelerimizi derin bir kasede yoğurt süt ve yağdan olan karışımımızı karıştırıyoruz. Ben bu sefer kol böreği yaptım ama daha sonra gül böreği de yapmıştım oda çok güzel oldu size kalmış. Yufkayı seriyorum üzerine sostan döküp her yerine ulaştırıyorum.Daha sonra pırasalı karışımdan katıp rulo halinde sarıyoruz. En son az miktarda kalan sosa bir yumurta ekleyip çırparak böreğin üzerine sürüyoruz. Ve 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

                               AFİYET OLSUN...

























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sweet Revenge Note Konusu ve Oyuncuları

Son zamanlarda izlediğim stressiz sıkıntısız sonuna da vardığım lise dizilerinden biri.Aslında bir ve ikinci sezonu varmış.Ben bu diziyi yeni yayın diye izlemeye başladım meğer bu 2017 yılında yayınlanmış.ve ilk sezonuymuş. tam denk geldi diyebilirim. Konusu ise şöyle; Ho Goo-Hee'nin telefonuna bir uygulama mesajı gelir.Kötü geçen ortaokul yıllarından sonra liseyi iyi geçirmeyi umar aksilikler bu isteğini gerçekleştirmesine izin vermez.Her sıkıntı anından yüklemiş olduğu "intikam notu" adlı uygulamaya kullanarak intikam alıp istediği sonuca varır. Az önceden de dediğim gibi şu son zamanlarda izlediğim en sevimli lise dizilerinden biri. Belki oyuncuların tam lise çağında olan yaşları ve kurguyu iyi oynamaları beni çok sevdirdi.  Birde diğer Kore dizileri gibi "son 10 dakika" da koskoca o kadar bölümün güzel bitsin diye yutkunduğumuz anlarda son on dakikada verip bitirmiyorlar.Her bölüm tam istediğimiz şeyleri vere vere "tüh vah" d

Love O2O Konusu Ve Oyuncuları

       Yok böyle bir Çin dizisi. Öyle güzel öyle naif ki aşkları yüreğinizin en derinlerinde hissedeceksiniz. Onlar gibi kalbimin hızla çarptığı ve ellerimin heyecandan titrediği zamanlar bile oldu.      Su içer gibi geçiyor dizinin bölümleri. Nasıl geçiyor ne ara bitiyor anlamadım. Sanırım bende çok özel bir yer edinecek bu güzel dizi.      Diğer dizi konularından oldukça farklı. Hele ki Kore dizileriyle hiç bağdaşmıyor. Mesela Başrol kadın oyuncumuz tam burslu bilgisayar mühendisliği okuyan gayet akıllı, karakterli ve başarılı bir karakter. Diğer dizilerde olduğu gibi kendini asla rezil daha doğrusu bizim dram dediğimiz olaylara sokmuyor. Her sıradan insanın davranması gereken doğal mizaca sahip olması aslında beni kendine bağlayan. Hep derdim neden dizilerde kadın başrol oyuncuları sevimli naif yapacağız diye bence aşağı seviyelere düşüren çok dizi karakteri var. Ve bunlar beni her zaman boğuyor. Hiç mi zeki kadın olmaz dedim. Varmış ve beni bir Çin dizisinde bekliyormuş.

A Love So Beautiful Konusu Ve Oyuncuları

Bir Çin dizisiyle karşınızdayım. Rastgele karşıma çıktı bir baktım sardı ve bölümler tık tık geçip gidiyor. Bu dizi farklı ülkelerin dizilerine zaman ayırmam gerektiğini gösterdi bana.Sonuna kadar izleyip yayın yapacaktım ama dayanamadım. Gençlik dizileri insanın içini kıpır kıpır yapan, enerji veren, benim için eski zamanları yad edip gözümden canlandığı sevindirik dizilerdir. işte bu Çin dizisi de lise zamanlarınızda yaşadığınız, ortak olduğunuz ya da yaşayacağınız olayları olabildiğine gerçek ve samimi şekilde anlatmış. Japon dizisi izlemiştim. "Asuko March" isminde. Ha birde BOF'un orijinal versiyonunu "Hana Yori Dango"yu izledim. Japonca çok farklı bir dil. Türk dili ve edebiyatı mezunu olduğum için diller hep dikkatimi çekiyor istemsizce. Japonca da genellikle t ve k harfleri baskınken, Çince de h ve ş harfleri daha baskın gibi. Sanki ağızlarında bir şey var çıkarmamak için uğraşarak konuşuyorlar gibi:)  Bin sürü Kore dizisinden sonra elbe